Deklaracja dostępności BIP Urzędu Gminy w Dwikozach
Urząd Gminy w Dwikozach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Urzędu Gminy w Dwikozach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Krzysztof Gorazda.
- E-mail: kgorazda@dwikozy.gmina.pl " target=_new>id="a11y-email">kgorazda@dwikozy.gmina.pl
- Telefon: 158311471
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Dostępność architektoniczna
Udogodnienie | Opis |
Lokalizacja i dojazd |
Budynek położony jest przy ul. Spółdzielczej w centrum gminy w niedalekiej odległości od innych budynków użyteczności publicznej tj. Posterunek policji, Bank, Ośrodek Zdrowia, gabinet weterynaryjny, Szkoła Podstawowa. W budynku urzędu znajduje się również Urząd Poczty polskiej. Budynek oddalony 450 m od przystanku komunikacji zbiorowej znajdującego się przy drodze wojewódzkiej nr 777. Urząd Gminy zajmuje parter i I piętro. Do budynku prowadzą wejścia główne i boczne ewakuacyjne, oba od strony ul. Spółdzielczej. Dojście do budynku prowadzi po schodach oraz obok znajduje się pochylnia lecz niedostosowana pod względem nachylenia i szerokości barier. Szerokość zapewnia dojazd wózka inwalidzkiego. Drzwi wejściowe posiadają min. 90 cm, dwuskrzydłowe, nie otwierają się automatycznie. Brak domofonu i przycisku przywołania. |
Oznaczenie | Brak wyraźnego oznakowania budynku od strony wejścia. Tablice informacyjne po lewej stronie od wejścia na tarasie budynku. |
Parking i miejsca postojowe | 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością zlokalizowane d strony ul. Spółdzielczej. |
BOK/sekretariat | Brak biura obsługi na parterze, biuro podawcze znajduje się w sekretariacie na I piętrze. |
Trasa wolna od przeszkód | Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód. |
Winda | Brak |
Toaleta | Toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. |
Obsługa osób słabosłyszących | Brak pętli indukcyjnych. |
Obsługa niesłyszących | Brak osoby posługującej się językiem migowym. |
Obsługa niewidomych i słabowidzących | Brak planów tryflograficznych, brak oznaczeń pokoi i poręczy schodowych w języku Braille`a. |
Pies asystujący | Zapraszamy osoby z niepełnosprawnościami z psami przewodnikami. |
Pokój/ kącik dla dziecka | W holu na I piętrze wygospodarowany jest kącik do zabawy dla dzieci tj. stolik, krzesełka, kredki i kolorowanki |
Wi-fi | Brak dostępnego wi-fi na terenie urzędu gminy. |
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Dwikozy
- Adres: ul. Spółdzielcza 15
27-620 Dwikozy - E-mail: urzad@dwikozy.gmina.pl
- Telefon: 158311471
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.