Zgłoś nieprawidłowość w Urzędzie – zasady obsługi zgłoszeń sygnalistów w Urzędzie Gminy w Dwikozach |
Jesteś w posiadaniu informacji o naruszeniu prawa, do którego doszło lub może dojść, uzyskanej w kontekście związanym z pracą w Urzędzie lub współpracą z Urzędem? Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów pozwala na zgłoszenie tego faktu, umożliwiając jednocześnie skorzystanie z ochrony, jaką daje status sygnalisty.
Zgłoszenia może dokonać każdy, kto posiada informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą. Np. sygnalistą może być:
- obecny lub były pracownik Urzędu;
- praktykant, stażysta;
- kandydat do pracy w Urzędzie, który uzyskał informację o naruszeniu prawa;
- przedsiębiorca wykonujący usługi na rzecz Urzędu;
- osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej - także przed nawiązaniem stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług na rzecz Urzędu lub już po ich ustaniu.
W jaki sposób możesz to zrobić?
- w postaci elektronicznej, poprzez wysłanie wiadomości mailowej zawierającej treść zgłoszenia wewnętrznego na adres: sygnalista@dwikozy.gmina.pl;
- w postaci papierowej, poprzez przekazanie przesyłki pocztowej (z dopiskiem „zgłoszenie nieprawidłowości, do rąk pełnomocnika w sekretariacie nie otwierać”) na adres korespondencyjny: Urząd Gminy w Dwikozach, ul. Spółdzielcza 15, 27-620 Dwikozy;
- ustnie - podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie uzgodnionym z sygnalistą, jednak nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez Pełnomocnika wniosku o zorganizowanie takiego spotkania.
Wzór formularza do zgłoszenia w formie pisemnej stanowi Załącznik Nr 1 do Procedury. PROCEDURA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ |
|
Opublikowane przez: Krzysztof Gorazda | Data wprowadzenia: 2024-12-30 09:10:59.
Data wprowadzenia:
2024-12-30 09:10:59Opublikowane przez:
Krzysztof Gorazda