Zgłoś nieprawidłowość w Urzędzie – zasady
obsługi zgłoszeń sygnalistów w Urzędzie Gminy
w Dwikozach

Jesteś w posiadaniu informacji o naruszeniu prawa, do którego doszło lub może dojść, uzyskanej w kontekście związanym z pracą w Urzędzie lub współpracą z Urzędem? Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów pozwala na zgłoszenie tego faktu, umożliwiając jednocześnie skorzystanie z ochrony, jaką daje status sygnalisty.


Zgłoszenia może dokonać każdy, kto posiada informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą.  Np. sygnalistą może być:

  • obecny lub były pracownik Urzędu;
  • praktykant, stażysta;
  • kandydat do pracy w Urzędzie, który uzyskał informację o naruszeniu prawa;
  • przedsiębiorca wykonujący usługi na rzecz Urzędu;
  • osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej - także przed nawiązaniem stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług na rzecz Urzędu lub już po ich ustaniu.

W jaki sposób możesz to zrobić?

  • w postaci elektronicznej, poprzez wysłanie wiadomości mailowej zawierającej treść zgłoszenia wewnętrznego na adres: sygnalista@dwikozy.gmina.pl;
  • w postaci papierowej, poprzez przekazanie przesyłki pocztowej (z dopiskiem „zgłoszenie nieprawidłowości, do rąk pełnomocnika w sekretariacie nie otwierać”) na adres korespondencyjny: Urząd Gminy w Dwikozach, ul. Spółdzielcza 15, 27-620 Dwikozy;
  • ustnie - podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie uzgodnionym z sygnalistą, jednak nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez Pełnomocnika wniosku o zorganizowanie takiego spotkania.

Wzór formularza do zgłoszenia w formie pisemnej stanowi Załącznik Nr 1 do Procedury.

PROCEDURA PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ

 

Opublikowane przez: Krzysztof Gorazda | Data wprowadzenia: 2024-12-30 09:10:59.
Data wprowadzenia: 2024-12-30 09:10:59
Opublikowane przez: Krzysztof Gorazda